Kto by pomyślał jeszcze kilka lat temu, że dzisiejsze lekcje mogą przybierać formę laboratorium przyszłości? Czy ktoś zastanawiał się nad tym, że współczesne technologie mogą w sposób kreatywny i niekonwencjonalny pomóc uczniom odkrywać nieznane, a nauczycielom zapewnią wysoce zaawansowane pole manewru? To się właśnie dzieje, między innymi za sprawą nowoczesnych technologii ClassVR. Przekonać się o tym mogło na listopadowym szkoleniu grono pedagogiczne, które poznało tajniki działania okularów „przybliżających uczniom świat wiedzy”. Dzięki wykorzystaniu tego rodzaju technologii lekcje biologii, matematyki, chemii, czy inne mogą być innowacyjne i twórcze. A znając zaangażowanie uczniów i zainteresowanie nowinkami technicznymi, praca z wykorzystaniem powyższych narzędzi będzie czystą przyjemnością!

        W związku z projektem realizowanym w naszej szkole mogliśmy poczuć ducha technologii. Otóż na zajęciach ostatnio drukowaliśmy gadżety w 3D. Najpierw przygotowaliśmy projekt komputerowy, który później został sfinalizowany jako gadżet – breloczek. Niezwykła to była frajda móc stać się po części konstruktorem i zobaczyć, jak dalece posunięta jest dzisiejsza technologia. Dobrze wiemy, że drukarki 3D coraz częściej wykorzystywane są do projektowania innowacyjnych rzeczy w różnych dziedzinach, takich jak biologia, anatomia, czy inne. Należy dodać także, że przyjemność sprawiła nam współpraca w zespołach klasowych, dzięki którym każdy z nas mógł wykazać się kreatywnością i umiejętnościami technicznymi. Na pewno drukowanie 3D nie było aktem jednorazowym, a z ochotą będziemy je praktykować.

        W listopadzie zespół ds. promocji zdrowia zorganizował akcję pt. „Śniadanie daje moc”. Uczniowie wszystkich klas 1-8 na lekcjach wychowawczych zostali uświadomieni, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, dzięki któremu mają energię do nauki, lepiej koncentrują się podczas lekcji oraz mają dużo siły do zabawy. Uczniowie w sposób praktyczny wykonywali zdrowe śniadanie z produktów przyniesionych z domu, były to między innymi: kanapki, sałatki, koreczki itp. Natomiast uczniowie uczestniczący w zajęciach koła kulinarnego przygotowali między innymi: surówkę z kapusty, musli, sok z jabłek, mizerię oraz jajecznicę. W tym celu wykorzystaliśmy akcesoria kuchenne: kuchenkę elektryczną, miski, tarki, deski do krojenia, które szkoła pozyskała z programu Laboratoria Przyszłości. Efekty ich pracy możemy zobaczyć na załączonych zdjęciach.