W dniach 22-26.10.2018 obchodziliśmy w naszej szkole Tydzień e-Twinning. W związku z rozpoczęciem nowego projektu „Korzenie - Powrót do naszych źródeł poprzez dzielenie się”   uczniowie klasy 6d przygotowali wystawę z informacjami dotyczącymi krajów partnerskich – wykonali plakaty z konturami państw wraz z ich umiejscowieniem na mapie Europy, a także przygotowali materiały dotyczące podstawowej wiedzy na temat kultury, geografii i gospodarki tych krajów. W ramach obchodów Tygodnia e-Twinning nauczyciele języków obcych przeprowadzili w klasach 1-3 lekcje dotyczące krajów Unii Europejskiej wykorzystując do tego interaktywne quizy i gry komputerowe. Oprócz tego, uczniowie klas starszych mieli okazję samodzielnie stworzyć quizy online na portalu Quizziz, Kahoot i Quizlett

Jednym z celów projektu e-Twinning jest wykorzystanie nowoczesnych technologii w procesie edukacji. Uczniowie klasy VI b wykorzystali aplikację Dvolver w celu stworzenia własnych dialogów w języku niemieckim. Dvolver umożliwia stworzenie własnej animacji poprzez dodanie scenerii, postaci i rekwizytów, a następnie stworzenie fabuły i utworzenie dialogów do wybranych postaci. Poniżej przedstawiamy efekty pracy uczniów.

Wykorzystując platformę Kahoot, uczniowie klasy VI tworzyli własny quiz interaktywny dotyczący zwyczajów i obrzędów wielkanocnych w Polsce i Niemczech. Zaletą programu Kahoot jest możliwość wykorzystania urządzeń mobilnych, co dla ucznia stanowi dodatkową motywację do nauki. Biorąc udział w quizie, uczniowie powtarzają materiał i przyswajają go niejako „przy okazji”, doskonale się przy tym bawiąc.

W ramach powtórzenia materiału uczniowie klas Va i Vb korzystali z aplikacji umożliwiających rozwiązywanie testów i quizów przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych. Jedną z takich aplikacji jest Socrative Student. W trakcie rozwiązywania quizu odpowiedzi uczniów wyświetlają się na komputerze nauczyciela, w związku z czym może on na bieżąco je analizować. Dzięki temu nauczyciel może zaobserwować, w jakim stopniu materiał został opanowany przez uczniów oraz co należałoby jeszcze poćwiczyć.