(”Students present their works with ICT in different subjects”)
W ramach realizacji zadań projektu „From Europe 1010 BC to Europe 2020 PC” uczniowie podczas lekcji przedmiotowych poznali różnorodne narzędzia TIK i sposoby ich wykorzystania w procesie uczenia się. Używając narzędzi takich jak: komputery, tablety, tablica multimedialna, projektor, roboty Mio Clementoni, roboty LOFI, Ozoboty, smartfony w połączeniu z odpowiednimi aplikacjami edukacyjnymi i oprogramowaniem mogli stworzyć ciekawe prace projektowe. Posługując się nowoczesnymi technologiami uczniowie ćwiczyli umiejętność pracy w grupach, w zależności od rodzaju zadania efektywnie badali dane zagadnienie lub powtarzali materiał z lekcji, rozwijali zdolność logicznego myślenia, nabierali kwalifikacji związanych ze stosowaniem nowoczesnych technologii oraz rozwijali kompetencje kluczowe.
Podczas swojej pracy z nowoczesnymi technologiami uczniowie m.in.
- wykonali animacje oraz proste gry w programie Scratch i Scratch Junior z użyciem komputerów i tabletów na lekcjach matematyki, zajęciach komputerowych;
- tworzyli animacje w programie Pivot;
- wykorzystywali w swojej pracy ozoboty na zajęciach plastycznych, edukacji matematycznej, zajęciach technicznych, zajęciach komputerowych;
- pracowali z robotami LOFI i aplikacją Lofi na tablety na zajęciach technicznych, komputerowych oraz zajęciach pozalekcyjnych;
- stworzyli quizy w programie Kahoot (np. na zajęciach języków obcych, zajęciach technicznych);
- pracowali z robotami Mio Clementoni podczas zajęć edukacji matematycznej, zajęć plastycznych, lekcji tańca;
-
Film Roboty Mio 1
-
Film Roboty Mio 2
-
Film Roboty Mio 3
-
Film Roboty Mio 4
-
Film Roboty Mio 5
-
Film Roboty Mio 6
-
Film Roboty Mio 7
-
Film Roboty Mio 8
-
Film Roboty Mio 9
-
Film Roboty Mio 10
-
Film Roboty Mio 11
-
Film Roboty Mio 12
- wykonali gry planszowe 3D przy użyciu narzędzi TIK;
- wykonali interaktywne kartki świąteczne przy pomocy platformy Google Santa Tracker;
Kartka świąteczna 1/ Christmas card 1
Kartka świąteczna 2/ Christmas card 2
Kartka świąteczna 3/ Christmas card 3
Kartka świąteczna 4/ Christmas card 4
Kartka świąteczna 5/ Christmas card 5
- przedstawiali prezentacje multimedialne na tablicy interaktywnej z różnych przedmiotów (np. przyroda, zajęcia techniczne, język angielski, język mniejszości niemieckiej, historia);
- zaprojektowali krótkie animacje poklatkowe z wykorzystaniem smartfonów w programach Video Show, Stop Motion Studio;
Animacja 1
Animacja 2
Animacja 3
-układali dialogi i tworzyli słowniczki obrazkowe przy pomocy tabletów na zajęciach języka angielskiego.