W naszej szkole nauka programowania to zabawa nie tylko w najmłodszych klasach. Także starsi uczniowie korzystają podczas lekcji z możliwości, jakie dają Ozoboty. Nie są to już jednak zadania realizowane offline, rysowane na kartkach kolorowymi pisakami w ramach zabaw na dywanie, ale problemy rozwiązywane z wykorzystaniem laptopów lub tabletów na internetowej platformie OzoBlockly.pl i na pięciu poziomach trudności: od nowicjusza do mistrza. Dzięki temu możliwa jest indywidualizacja nauczania, dostosowanie jego treści do poziomu wszystkich klas szkoły podstawowej, a nawet gimnazjum czy liceum. Niezależnie od stopnia zaawansowania uczniowie ćwiczą pisanie w wizualnym (blokowym) języku programowania algorytmów, które później, już w świecie realnym, na ławkach, realizują Ozoboty. Samo wydawanie robotom poleceń to kompetencja z zakresu informatyki, ale zadania i problemy mogą być formułowane interdyscyplinarnie na wszystkich pozostałych przedmiotach, dzięki czemu realizowana jest edukacja STEAM (science, technology, engineering, art, maths). Ozoboty rozwijają więc nie tylko myślenie algorytmiczne, ale też kreatywność, umiejętność współzawodnictwa na zasadach fair-play, współpracy, planowania i weryfikowania czy np. pracy metodą projektu. Kilka przeprowadzonych w ten sposób zajęć przedstawiają zdjęcia i filmy w galerii poniżej.