W listopadzie, grudniu i styczniu realizowany był w naszej szkole wewnętrzny projekt pt.: „O prawie, w słusznej sprawie”. W ramach tego projektu podejmowaliśmy różne działania dotyczące zagadnień: prawa człowieka i dziecka. Podjęliśmy się m.in. uczestnictwa w Maratonie Pisania Listów, propagowania wiedzy nt. praw każdego człowieka i ich łamania, udziału w międzyklasowej debacie, a także rozpoczęliśmy akcję charytatywną UNICEF na rzecz dzieci z ubogich krajów.

        Maraton Pisania Listów odbywa się co roku w okresie, kiedy przypada Międzynarodowy Dzień Praw Człowieka. Stanowi on wyraz solidarnego przeciwstawienia się naruszeniom praw człowieka. Swoim zasięgiem obejmuje miliony ludzi na całym świecie. W tym roku również nasza szkoła dołączyła do akcji organizowanej przez Amnesty International. Przez kilka pierwszych dni grudnia uczniowie różnych klas podczas lekcji: j. polskiego, historii, wosu, etyki i j. hiszpańskiego, a także uczniowie przebywający w świetlicy szkolnej, pisali listy w obronie dwóch wcześniej wybranych bohaterek: Geraldine Chacón - prześladowanej za wspieranie młodych ludzi w Wenezueli oraz Gulzar Duszenowej z Kirgistanu - walczącej o prawa ludzi z niepełnosprawnościami. Akacja ta miała na celu przede wszystkim niesienie pomocy osobom, wobec których dopuszczono się poważnych naruszeń elementarnych praw człowieka. Napisanych zostało ponad sto listów, niektóre nawet w języku hiszpańskim, z czego większość została wysłana do odpowiednich organów władzy. Trzymamy kciuki, aby nasi bohaterowie odzyskali swoje prawa, a nasz głos został poważnie potraktowany. Maraton ten był częścią realizacji projektu: „O prawie, w słusznej sprawie”.

       W ramach projektu w klasach ósmych powstało wiele ciekawych i bardzo pouczających prezentacji. Niektóre z nich uczniowie przedstawili swym młodszym koleżankom i kolegom z klas siódmych. Ze stworzonych plakatów powstała mini wystawa, zachęcająca uczniów i nauczycieli naszej szkoły do zapoznania się z tematyką praw człowieka i dziecka. W ramach lekcji etyki powstała również ciekawa animacja,której autorem jest Dawid z klasy szóstej. W ramach podsumowania projektu zorganizowana została także pierwsza międzyklasowa debata pt.: „Pomoc humanitarna i rozwojowa. Czy warto?” Uczniowie klas ósmych rzetelnie przygotowali się do dyskusji, zarówno pod względem merytorycznymjak i formalnym. Jednak temat ten okazał się także świetnym przyczynkiem do spontanicznej, bardzo żywej i ekspresywnej wymiany poglądów.

         Dzięki uczestnictwu w projekcie poszerzyliśmy wiedzę nt. praw człowieka i dziecka, a także dostrzegliśmy potrzebę stawania w ich obronie, stając się, bardziej świadomymi i wrażliwymi na potrzeby innych, ludźmi.